27.1.08

13 албума, които бих взела на необитаем остров


Блогърско-меломанска игра идваща от блога на Майк Рам.
И понеже съм нова и невежа в блогърските среди просто ще цитирам правилата, по които се движи тази инициатива...

Всеки участник трябва да:

- цитира тази публикация
- цитира този, който го е посочил, в моя случай - Playboy Monitoring by Жоро Неделчев
- изброява 7-те си любими албума, може и повече или по-малко, като споделя и нещо повече за тях или за избора си
- посочва (предизвиква) поне трима други блогъри да направят същото.


Та, аз ще наруша малко поставените рамки и ще предизвикам всеки, който има време и желание, да продължи веригата от музикални шедьоври. И за да си е съвсем в мой стил, т.е. колкото повече, толкова повече, ще изброя 13 от най-любимите си албума.


1. Exciter – Depeche Mode (2001)

Любим и обичан, от първата до последната песен! Изключително меланхоличен заряд. Всички парчета от албума са написани от Martin L Gore, който както обичам да казвам, е моята “soulmate”.




2. Come Away with Me - Norah Jones (2002)

Уникален дебют за Нора Джоунс. Албум, който ме кара да мечтая и обичам.






3. II – Boyz II Men (1994)

Този албум е емблематичен за Boyz II Men, не само заради огромните продажби, но и поради факта, че хитът “I'll Make Love To You”, No1 в Billboard Hot 100 е заменен от следващия им сингъл “On Bended Knee”. Това прави групата трета с подобен успех в щатите, след Бийтълс и Елвис Пресли. Албумът дебютира под No1 в Billboard 200, с 350 000 продадени копия за първата седмица и тотални продажби от над 12 мил. копия само в САЩ. Лично за мен “I'll Make Love To You” си остава незабравима песен, подредена по челните места на листата ми “Best Ever…”.


4. Gore od ljubavi – Ceca (2004)

Велик албум на Цеца. Текстовете са типично балкански – от тежките, тъжни балади, до закачливите мелодични ритми, и всяка дума си тежи на мястото...




5. Life for Rent – Dido (2003)

Както дебютният No Angel, така и този албум е ценен от първия, до последния акорд, но със "Sand in My Shoes" Дайдо ме спечели завинаги.







6. Everything Changes - Take That (1993)

Това е може би най-слушаният от мен албум за всички времена. Все още пазя изтърканата от пускане касетка, колекцията си от плакати и изрезки. Тейк Дат си остават един от най-скъпите ми детски спомени.




7. Keith Sweat - Keith Sweat (1996)

Макар, че най-силните парчета от албума “Twisted” и "Nobody" не успяват да покорят върховете на Billboard Hot 100, за мен си остават най-добрите хитове на един от любимите миизпълнители.





8. My Love Is Your Love - Whitney Houston (1998)

Ако и “Step by step” беше включена в албума, това автоматично го превръщаше в моя “The best” на Уитни Хюстън.






9. Duran Duran - Duran Duran (1993)

Наричан още “Сватбеният албум”, той събира любимите ми песни на групата.







10. CrazySexyCool – TLC (1994)

Това е 3-тият албум, продуциран от Babyface в моя BEST.







11. Play (1999 г.) и Play: The B Sides (2000) – Moby

Вече стана ясно, че харесвам меланхолична музика, която говори дори без думи. За мен, “Play” албумите на Моби са точно такава храна за душата.






12. Acoustic Soul - India.Arie (2001)

Доста не комерсиална изпълнителка, която олицетворява любовта ми към R&B и Soul музиката. Албумът отново е изключително силен дебют.





13. The Ultimate Collection - Barry White (1999)

Музика и любов.


Няма коментари: